Thursday, April 10, 2008

Mengimbau kenangan lama

Actually aku tulis nih masa mula-mula kiteorg tiba kat Toulouse tp masa tuh aku takde blog lagi. So ni aku copy n paste jer la.. tetiba rasa rindu sgt kat org2 Malaysia. Tak sabar rasanya nak balik Malaysia. Cepat jer masa berlalu, dah hampir 10 bulan aku n hubby berada di bumi toulouse ni.

Tepat pukul 11.45, Cik Limah, kak Niza dan Linda tiba di rumah. Masa tu kami sekeluarga sedang sibuk menyiapkan hidangan unutuk dijamu kepada keluarga suamiku sebelum kami bertolak ke Airport Penang. Hidangan hari ini adalah kari ayam + betik, ikan bawal sweet sour, ikan bakar & sayur. Pencuci mulut pulak moist choc cake & pudding cocktail. Huhu… tgh2 malam aku dengan hajar berjaga tuk buat kek & pudding. Maklumla suami tersayang teringin nak makan kek coklat.

Lebih kurang pukul 1.00 tghari, rombongan suamiku pun tiba.heheh.. macam rombongan meminang pulak. Rupa2nya diaorg lewat sikit sbb tunggu mama & adik2 aku datang dari ipoh. So apa lagi, kiteorang pun start la menghidang makanan dan seterusnya menjamu selera. Laku jugak ikan bawal sweet sour aku..heheh.. tp yang sedihnya suami aku makan sket jer kek yang aku pulun buat dgn hajar semlm.. ye laa sbb kenyang makan nasi so dah tak berapa jalan laa kek yang aku buat tu.

Suamiku dgn family dia bertolak dulu drp kiterang sbb suami aku nak pegi tukar duit dekat bank. Kiteorang janji jumpe dekat airport nanti. Cik Limah, Kak Niza & Linda follow kiteorang nanti. Lebih kurang pukul 4.00ptg, abah baru balik drp meeting dkt Selama. Kiteorang pun bersiap2 laa & bertolak dalam pukul 4.30 ptg. Abah bawak Honda City & adik pulak bawak wira. Ada ke patut dia suruh aku bawak Wira tu..huhu..last2 minit macam ni plak nak dera aku.. So rombongan belah aku terdiri drp abah, mama, aku, kakak, adam, opah, adik, maklang, Hajar, Kak Niza, Linda & Cik Limah. Rombongan belah suamiku tadi terdiri drp ayah, mama, suamiku,tok, awen, toklang, Nadia, Natasya, Nadirah, Nazim, Nafiz & Dewi. Suamiku drive keta dia & ayah lak drive keta mama.

Kiteorang sampai kat airport lebih kurang pukul 5.45ptg. Masa tuh pakndak tgh beli tiket dia dgn Emi tuk ke KL sama flight dgn aku. Rombongan suamiku belum sampai lagi masa tuh. Tak sangka Pakndak cakap Emi pun dapat offer further Degree dekat UK. Huhu.. berkampung laa kami dekat Negara Europe nanti. Alhamdulillah at least this year ramai jugak sedara mara kiteorang yg success n dpt offer menarik. Hopefully lepas ni ramai lagi yang menjejak langkah kami.

Jam dah menunjukkan pukul 6.15ptg tapi batang hidung suamiku tak nampak pun lagi. Huhu.. susah hati gak aku sbb kalau boleh aku nak check in luggage awal & bolehla request window seat. Alhamdulillah pukul 6.20ptg suami ku tiba dgn rombongan dia. Lega sket rasanya. Then kiterang terus check in luggage. Risaunya tak lepas sbb beg kiterang besar2. Memang sah tak lepas!! 73.9kg. Huhu… cuak gak rasa sbb kalau diikutkan kena bayar RM150 tuk satu kg yang lebih. Had sepatutnya lebih kurang 50kg jer. So kiteorg check in jer beg baju & barang2 lain. Beg makanan terpaksa la punggah kemudian.

Pakcik & family, Long & family pun tiba. So bertambah ramaila rombongan kami yang dah sedia ramai. Ditambah pulak member2 aku (nad, cyn, fizah & Pijat. Thanks korang!) yang bersusah payah datang. Huhu meriah airport dengan family kiteorg yang besar. Hati pun dah mula rasa sayu bila tgk wajah2 tersayang. Harap sangat dpt balik next year sbb aku tak sanggup nak berpisah lama2 dgn insan2 tersayang kat mesia.

Lebih kurang pukul 8.00pm, kiteorang pun mula la bergerak ke balai berlepas. Bila kiteorang toleh jer ke belakang, punye la ramai rombongan kiteorg. Macam nak hantar pegi Mekah jer. Bermula la episode syahdu & pilu macam dalam cerekerama TV3 tuh. Tapi nih real punye. Bile start bersalam-salaman jer mula laa berjurai2 air mata aku & suamiku gugur ke bumi. Family kiteorang pun sama naik jugak buat drama kat airport tuh. Tapi memang syahdu sungguh. Tak pernah lagi aku rasa sesedih ni seumur hidup aku. Tambah2 bila aku bersalam dgn warga2 emas, jauh di sudut hatiku berdoa agar aku berpeluang lagi menatap wajah mereka sekembalinya aku ke Malaysia nanti. Pesan mama, abah, ayah, tok, opah, & yang lain akan tersemat dalam hati kami anakandamu / cucuandamu, insyaallah. Pergi kami ke sana hanya dengan harapan akan pulang bersama kejayaan dan ahli keluarga baru, insyaallah. Tidak sesekali kami akan kecewakan harapan ayah bonda sekalian.

Kakak, adik, Azizul, me, mama, abah, Adam. (Abang jer takde sbb masa tuh dkt Jerman)

Ayah, Nafiz, Azizul, Nazim, Mama, me, Nadia, Mama

Acik rindu lerrrr kat Adam..huhu.. mesti dah besar sekrg

Me n hubby with warga emas (Toklang, Tok, Opah)

Wif Awen(adik ipar kesayanganku).. Farrel tak sabar nak jumpe Auntie Wiwin

Nad, Cyn, Fizah, Nafiz

No comments: